30.11.2018  |  66x

LIMS-Fallstudie zeigt die Vielseitigkeit von Matrix Gemini

The Agrihealth Group of companies has utilized the Matrix Gemini LIMS (Laboratory Information Management System) from Autsocribe Informatics to accommodate two different aspects of its business. A new case study shows how Matrix Gemini is managing the requirements of Agrihealth’s laboratory services and has also streamlined the company’s veterinary services processes.

The Agrihealth Group of companies is a leading provider of services that directly support the agricultural and food production industries. Its dedicated team of Veterinary Surgeons specialize in areas such as disease control and monitoring programs, quality assurance, training & education and audit. It also operates a purpose-built category 2 laboratory facility which offers a microbiological testing service to the industry.

The inherent configurability of Matrix Gemini allowed it to be used to create separate management systems for Agrihealth’s laboratory and veterinary services. The laboratory system is handling all poultry related samples being tested for salmonella, e-coli and campylobacter. The versatile reporting system allows the generation of a variety of reports which can be e-mailed to clients if desired. The laboratory has handled around 3000 samples in the 6 months since the system went live.

Since test cycles can take days depending on the incubation requirements for specific tests, a web portal system is currently being implemented. This will allow individual farmers to log directly into the system to monitor the status of a set of samples and see the results obtained to date instead of waiting for a final report.

The veterinary system has been set up to handle five processes. These are: animal remedy prescriptions via a veterinary surgeon;
Veterinary Written Directives for adding medicine to animal feed;
 post mortem reporting (for poultry); external laboratory testing requests for testing that cannot be carried out in-house
and serology testing. Any veterinary surgeon can request any of these processes and they are all authorized through Matrix.

John Boother, President of Autoscribe Informatics said: “Matrix Gemini offered Agrihealth the flexibility they needed. They were very clear that the system should be configurable and not customized by changing the code. This has made it easy to support and maintain, but most importantly, it is future-proofed allowing them to adapt it as their needs evolve.”

Autoscribe Infomatics
Autoscribe Informatics bietet branchenführende, konfigurierbare, zukunftssichere Datenbankverwaltungsanwendungen. Zu den Lösungen gehören Laborinformations-Managementsysteme (LIMS) und Qualitätsmanagementsysteme, die entsprechend den Anforderungen der Benutzer konfiguriert sind und sich je nach Bedarf leicht anpassen lassen. Autoscribe hat Niederlassungen in Europa, den USA und Australien mit Vertriebspartnern auf der ganzen Welt. Unser weltweites Team von LIMS-, Wissenschafts- und Unternehmenssoftware-Experten ist bestrebt, Lösungen zu liefern, die den wachsenden Anforderungen unserer Kunden gerecht werden. Wir nutzen unsere hochgradig konfigurierbaren Lösungen und unsere über 30-jährige Erfahrung, um unseren Kunden zu helfen, ihre Prozesse zu automatisieren, um effizienter arbeiten zu können, echte Kosteneinsparungen zu erzielen und die gesetzlichen Auflagen zu erfüllen. Konfigurierbare zukunftssichere Lösungen Wir verfügen über eine beneidenswerte Erfolgsbilanz bei der Bereitstellung flexibler, langlebiger Laborinformatiklösungen mit einer echten Kapitalrendite für große und kleine Laboratorien in einer Vielzahl von Branchen. Unsere Beratungs-, Implementierungs- und Support-Services unterstützen Kunden bei der Migration von Alt- oder Papiersystemen und integrieren neue Messgeräte in Matrix Gemini LIMS-Lösungen. Autoscribe Informatics ist stets bemüht, schnelle Antworten, schnelle Entscheidungen und wettbewerbsfähige Festpreisangebote zu bieten.
Letztes Update: 28.11.2018